Zažeňte „mlsnou“ a získejte konečně svou vysněnou postavu

Pokud se snažíte zhubnout, pak jste jistě již přišli na to, že největším problémem není ani vařit zdravě, ani se přemoci občas k nějakému tomu cvičení. „Zakopaný pes“ je obvykle v ovládnutí nezkrotných chutí na sladké, slané, či mastné potraviny, jež spolehlivě zhatí veškeré dosavadní snahy o vysněnou postavu. Pokud je mlsání i vaší překážkou na cestě ke zhubnutí, pak si pečlivě projděte následující tipy. Možná na své chutě konečně vyzrajete.

foto: goblinbox / Flickr.com

foto: goblinbox / Flickr.com

1. Jezte pravidelně

Vyvážený a zdravý jídelníček k hubnutí neodmyslitelně patří. Mnohdy je však větší problém než samotná skladba jídelníčku jeho rozvržení. Oblíbené nesnídání, rychle zhltnuté obědy „na stojáka“ a finální grandiózní teplé večeře v deset hodin večer jsou totiž pro lidský organismus doslova pohromou, a není se čemu divit, že tak občas stávkuje a dožaduje se extra dávky energie v podobě něčeho „na zub“. Chcete-li se záchvatům chutí vyhnout, jezte pravidelně co tři hodiny, a udržujte tak hladinu cukru v krvi v rovnováze. Tělu pak nebude dělat potíž nahradit sladké mlsání zdravější alternativou svačinky v podobě jogurtu či ovoce.

2. Odstraňte pokušení z dohledu

Receptů jak zhubnout je nepřeberné množství, ovšem žádný z nich nebude fungovat, pokud dietu či cvičení budeme porušovat neustálým mlsáním. Odolat jde ale poměrně těžko, když na vás lákadla číhají doslova na každém rohu. Alespoň tam kde je to možné se proto vynasnažte sladké a nezdravé nástrahy skrýt či ještě lépe zlikvidovat. Co oči neuvidí, po tom váš jazýček nezatouží. A pokud navíc na jejich místo nastražíte jinou, vhodnější návnadu, vysněné zhubnutí už je v dohlednu.

foto: edkohler / Flickr.com

foto: edkohler / Flickr.com

3. Bylinkový čaj zaměstná chuťové buňky

Onou výše zmíněnou vhodnou návnadou pro váš mlsný jazyk mohu být například bylinkové čaje, které jsou chuťově zajímavé a dovedou vaše chuťové pohárky zabavit i bez přidaného cukru. Mimo to vaše tělo doplní potřebné tekutiny a dostane i slušnou dávku antioxidantů, takže výhra je hned několikanásobná. Dostatek tekutin hydratuje vaši pleť a zažene částečně i hlad, který je mnohdy skutečně jen „převlečená“ žízeň.

4. Najděte si zábavu

Pokud nevíte, kde vám zrovna hlava stojí, myšlenky na dobroty obvykle mizí v dáli. Jakmile ale člověk neví, co by, zpravidla jej začne magicky přitahovat lednice či spíž, kde se nějaká ta sladkost nebo brambůrek vždycky najde. Vyhýbejte se proto nudě za každou cenu. Pokud nevíte co by, běžte se projít, vyneste koš, napusťte si vanu, surfujte po internetu, nalakujte si nehty, nebo uklízejte. Vždycky je co dělat, stačí jen zapojit fantazii.

foto: Kelly Schott / Flickr.com

foto: Kelly Schott / Flickr.com

5. Žvýkejte žvýkačky

Rychlým a velmi účinným pomocníkem ke krocení chutí jsou žvýkačky – samozřejmě bez cukru. Žvýkačka s minimálním množstvím kalorií totiž dovede ošálit vaše chuťové pohárky a zaměstná ústa, takže zahání myšlenky na mlsání. Mimo to není problém ji nosit všude sebou, pro vaši peněženku znamená jen minimální náklady, a ještě navíc prospívá vašemu chrupu.

Komentovat

Váš email nebude publikován. Vyžadovaná pole jsou označeny *

*

Můžete použít HTML tagy...