Udržujte se v kondici, budete mít pevné tělo a nebude vám hrozit obezita

Po zimě je spousta z nás o pár kilo těžší, těla jsou ochablá, líná, a proto je potřeba v průběhu jara provést pořádný trénink, abychom se nemusely bát léta, kdy odhalíme nohy, zadečky i břicha a prsa. V průběhu chladných měsíců se spousta lidí nepřinutí ke cvičení nebo návštěvě posiloven, jaro k tomu však úplně vybízí.  Dejte si reálný cíl, ať už na zhubnutí, nebo zpevnění a pusťte se do toho.

Držte se nohami na zemi, abyste nebyly zklamané a nepřešel vás elán

Nepřehánějte to s tím, kolik kil chcete do léta odbourat. Raději si dejte nižší hranici, pokud ji překonáte, budete nadšeni a cvičení půjde s chutí. Jestli nevíte, jak si plán rozvrhnout, obraťte se na poradce v posilovně nebo centru pro hubnutí. Ti vám pomohou stanovit jak vhodné cviky, tak vám doporučí správný režim stravování a příhodná jídla. Strava je ostatně 70 % úspěchu, jestliže se snažíte zhubnout, samotné cvičení vás „nespasí“.

Je důležité, abyste příliš nehřešili a cviky i dietu dodržovali denně. Dobré je jíst zeleninu a ovoce, které jsou v daném období k dispozici, teď na jaře jsou to ředkvičky, saláty, hrášek, kořenová zelenina, jež je ještě od podzimu, dýně. Z ovoce volte jablka, spalování pomáhá ananas. Vařte si zeleninové polévky, krémy (nikoli se smetanou, ale rozmixováním zeleniny), dávejte si ovocné a zeleninové šťávy, přidejte i ryby a libové maso, aby nebyla chuť jednotvárná a jídlo vám chutnalo.

Sacharidy doplňujte luštěninami, pořiďte si i výživové doplňky, ať už vlákninu, ale také chrom či selen.

Zvednete si náladu

Cvičení je výborné na zlepšení nálady, pokud se půjdete např. proběhnout, uvidíte, jak příjemný pocit budete po návratu domů mít. Není běh váš oblíbený sport? Nevadí, dělejte doma kardio cvičení na rozehřátí a pak posilujte břišní svalstvo, zadeček, stehna, ale i záda, ruce a prsní svalstvo. Navštívíte-li webové stránky zaměřených na cvičení, kterých je skutečně mnoho, naleznete mnoho inspirace, jak tu či onu partii posílit.

Začněte už ráno

Skvělé je, pokud si zvyknete cvičit ještě před odchodem do práce nebo školy. Stačí mít např. 6 cviků a opakovat je 10 x po 4 sériích. Zabere vám to cca 20 minut, tělo nastartujete, budete blíže k zhubnutí a především se budete cítit uspokojeně, protože už při odchodu z domu vás bude hřát pocit, že jste pro sebe něco udělali.

Komentovat

Váš email nebude publikován. Vyžadovaná pole jsou označeny *

*

Můžete použít HTML tagy...