Které zásoby mít ve spíži, abyste vždy něco uvařili či upekli

Svátky, ať už ty velikonoční, nebo vánoční, jsou dobrou prověrkou na to, jestli máme dobře zásobenou spíž. Tuto důležitou místnůstu v domě či bytě spousta lidí zanedbává, protože si neuvědomuje, že je takovým malým, ale důležitým pomocníkem kuchyně. A ti, kdo nemají spíž samostatně, by měli mít prostornou, vysokou skříň, která ji nahrazuje.

Vrátíme se ale k obsahu polic a uchovávání potravin, aby byly skladné a vydržely.

Luštěniny jsou zdravé a dá se z nich připravit mnohé

Důležitou potravinou jsou luštěniny. Uděláte z nich polévku, pyré, kaši, můžete si je nechat pár dnů naklíčit a získat tak zdravou raw stravu, která je teď tak prosazovaná. Pořiďte si nejen sušený hrášek, fazoli, čočku, ale i konzervovanou. Není sice tak zdravá, ale hodí se do salátů, na přípravu pomazánek, jako ozdoba hlavního jídla…

Koření, chilli papričky, cibule a česnek

Osmahnutá cibule či česnek je podstatnou součásti mnoha jídel. I při základu polévek se mnohdy bez cibulky neobejdete. Ve spíži by neměly chybět ani zásoby koření, nejlepší je mít je v praktických mini mlýncích, a mlít či drtit je v hmoždíři až při vaření.

Paprika sladká, chilli, nové koření, bobkový list, hřebíček, muškátový oříšek, pepř a další ve skleničkách nebo uzavřených sáčcích budete potřebovat nejen u vaření, smažení, ale i pečení nebo přípravě salátů.

Těstoviny v mnoha podobách

Ať už jako přílohu, nebo hlavní jídlo, připravujeme těstoviny. I samotné po uvaření smícháte s omáčkou sýrovou, rajčatovou, nebo připraveným mletým masem a rychle připravíte chuťově výborný pokrm, který má rádo mnoho z nás.

Brambory, cizrna, kus-kus a rýže

Jako příloha i hlavní jídlo se hodí brambory a rýže. Brambory ke slaným pokrmům, rýži pak můžete připravit i na sladko, jako nákyp. Stejně tak kus-kus, který je v kuchyni často opomíjený, přitom je velmi zdravý.

Cereálie, ovesné vločky, instantní kaše

Záchranou ke snídani i k rychlému obědu mohou být cereálie. Nemusíte používat jen oslazené varianty, mnohem lepší je pořídit si např. mleté ovesné vločky, jáhlovou, pohankovou nebo rýžovou instantní kaši, kterou si dochutíte skořicí a medem. Pokud máte oříšky, ať už vlašské, nebo lískové, i ty se do kaší výborně hodí. Získáte rychlý zdroj energie, spoustu vitamínů a vlákniny.

Oleje do salátů i ke smažení

Chybět by vám rozhodně neměly oleje. Nejčastěji používané jsou řepkové, slunečnicové a olivové, jestli jste gurmáni, pořiďte si i dýňový, sezamový nebo lněný olej. Zvláště salátům dodají lepší chuť, než ty běžnější.

Spíž je místem, kde bychom měli najít to, co nám umožní kdykoli vymyslet jídlo, ať už ke snídani, obědu nebo k večeři, které nám bude chutnat. Pokud v lednici vždy najdete vajíčka, sýr, mléko, šunku či trvanlivou klobásu (ty však můžete uchovávat i v mrazáku, jestli je nejíte často), máte vyhráno a hladoví nebudete.

Komentovat

Váš email nebude publikován. Vyžadovaná pole jsou označeny *

*

Můžete použít HTML tagy...