Ovesné vločky: zdravá snídaně i svačina

Ovesné vločky jsou snad nejtypičtějším příkladem toho, co je to zdravá strava. Obsahují celou řadu potřebných živin a jsou lehce stravitelné, což je dělá pro náš jídelníček přímo ideální. Stačí jim jen přijít na chuť – třeba prostřednictvím chytrých receptů, které z nich udělají nejen zdravý zdroj energie a živin, ale i lahodnou pochoutku.

Proč jsou ovesné vločky tak báječné

Ovesné vločky jsou známé svým obsahem lehce rozpustné vlákniny, která reguluje cholesterol a glukózu v krvi. Jejich vysoký podíl vlákniny zabezpečuje menší pocit hladu a tím omezuje potřebu přijímat zbytečně mnoho potravy. Pro svůj nízký obsah kalorií se navíc perfektně hodí i k dietám všeho druhu. Mimo to mají ovesné vločky vysoký obsah bílkovin, nenasycených mastných kyselin, vitamínů B1, B6 a E, železa i vápníku. Díky tomu podporují i správné trávení a působí příznivě proti ukládání tuků. Zejména sportovci ovesné vločky přímo milují, protože kromě vysokého podílu sacharidů nabízejí i vysoké procento esenciálních aminokyselin, které jsou nezbytné pro budování svalové hmoty.

Jaké dobroty se dají vykouzlit z vloček

 

Ovesné vločky jsou ideální zejména jakožto vydatná snídaně, případně svačina, která vám dodá dostatek energie i živin, ale nezatíží vaše trávicí ústrojí a jsou dietní. Mezi oblíbené pokrmy patří zejména ovesná kaše nebo müsli z ovesných vloček. Zručnější jedinci si ale mohou připravit třeba i ovesné placky, sušenky nebo karbanátky.

Ovesná kaše a jak na ni:

Jedním z nejčastěji připravovaných pokrmů z ovesných vloček je ovesná kaše, která bývá nejčastěji sladká, s přídavkem ovoce či oříšků. Existuje ale i alternativa slaná. Obě se připravují tak, že se vločky krátce povaří v mléce. Následně pak podle fantazie můžete přidat zmíněné ovoce (čerstvé i sušené), skořici, med, oříšky, nebo cokoliv jiného dle chuti.

Müsli a jak na něj:

Oblíbenou pochoutkou s ovesnými vločkami je jistě müsli, které byste si však měli připravovat nejlépe doma sami, z domácích surovin. Postup je jednoduchý, a oproti kupovanému si ušetříte spoustu chemických přísad i finance v rodinném rozpočtu. Stačí jen nasucho opražit vločky, přidat trošku másla a podle chuti třeba rozinky, brusinky a různé nasekané oříšky. Směs oslaďte dvěma lžícemi medu a trochu prohřejte – a je to. Vymýšlet navíc můžete různé alternativy s ovocem, nebo kousky čokolády, které milují především děti.

Komentovat

Váš email nebude publikován. Vyžadovaná pole jsou označeny *

*

Můžete použít HTML tagy...