Ovesné vločky: zdravá snídaně i svačina

Ovesné vločky jsou snad nejtypičtějším příkladem toho, co je to zdravá strava. Obsahují celou řadu potřebných živin a jsou lehce stravitelné, což je pro náš jídelníček přímo ideální. Stačí jim jen přijít na chuť – třeba prostřednictvím chytrých receptů, které z nich dělají nejen zdravý zdroj energie a živin, ale i lahodnou pochoutku.

Proč jsou ovesné vločky tak báječné

Autor: blair_25

Ovesné látky jsou známé svým obsahem lehké rozpustné vločkové vlákniny, která reguluje cholesterol a glukózu v krvi. Jejich vysoký podíl vlákniny zajišťuje menší pocit hladu a tím omezuje potřebu přijímat zbytečně mnoho potravy. Pro svůj nízký obsah kalorií se navíc perfektně hodí ik dietám všeho druhu. Mimo mají ovesné vločky vysoký obsah bílkovin, nenasycených až mastných kyselin, vitamínů B1, B6 a E, železa a vápníku. Díky tomu podporuje i správné trávení a působí příznivě proti ukládání tuků. Zejména sportovci ovesné vločky přímo milují, protože kromě vysokého podílu sacharidů nabízejí i vysoké procento esenciálních aminokyselin, které jsou nezbytné pro budování svalové hmoty.

Jaké dobroty se dají vykouzlit z vloček

Ovesné vločky jsou ideální zejména jakožto vydatná snídaně, případně svačina, která vám dodá dostatek energie i živin, ale nezatíží vaše trávicí ústrojí a jsou dietní. Mezi oblíbené pokrmy patří zejména ovesná kaše nebo müsli z ovesných vloček. Zručnější jedinci si ale mohou připravit třeba i ovesné placky, sušenky nebo karbanátky.

Ovesná kaše a jak na ni:

Jedním z nejčastěji připravovaných pokrmů z ovesných vloček je ovesná kaše, která bývá nejčastěji sladká, s přídavkem ovoce či oříšků. Existuje ale i alternativa slaná. Obě se připravují tak, že se vločky krátce povaří v mléce. Nakonec pak podle fantazie můžete přidat zmíněné ovoce (čerstvé i sušené), skořici, med, oříšky, nebo cokoliv jiného dle chuti,  nebo si nechat nahoře roztéct belgické pralinky.

Müsli a jak na něj:

Oblíbenou pochoutkou s ovesnými vločkami je jistě müsli, kterou byste si však měli připravovat nejlépe doma sami, z domácích surovin. Postup je jednoduchý, a oproti kupovanému si ušetříte spoustu chemických přísad i financí v rodinném rozpočtu. Stačí jen nasucho opražit vločky, přidat trošku másla a podle chuti třeba rozinky, brusinky a různé nasekané oříšky. Směs oslaďte dvěma lžícemi medu a trochu prohřejte – a je to. Vymýšlet navíc můžete různé alternativy s ovocem, nebo kousky čokolády, které milují především děti.

Komentovat

Váš email nebude publikován. Vyžadovaná pole jsou označeny *

*

Můžete použít HTML tagy...