Jak zařídit svatbu?

Svatební den je jedním z nejdůležitějších v našem životě, proto by měl být krásný, nezapomenutelný a dokonale zařízený. Svatba je samozřejmě o nevěstě a ženichovi, ale aby mohlo k samotnému slibu dojít, je potřeba mít zařízeno a vyjednáno nespočet věcí. Jaké jsou nejdůležitější kroky k dokonalé svatbě, vyplatí se využít pomoc svatební firmy a koordinátora, pokud jste nastávající nevěsta, určitě pokračujte ve čtení.

wedding_cake_192520

Termín a místo

První a nejdůležitější otázkou při zahájení příprav svatby by měla být, kdy a kde se bude svatba konat. Zamluvit termín je potřeba, co nejdříve. Matriky vypisují své oddávací termíny kolem října nebo listopadu, nejlepší data, hlavně ve svatební sezoně, jsou ihned zamluvená. Ideální je si zamluvit termín na podzim a pak se plně věnovat přípravám.

Pří výběru oficiálního místa, jako je obřadní síň, radnice nebo matrika, je vždy potřeba žádat na příslušném úřadě, kam dané místo spadá. Pak postačí vyplnit Dotazník o uzavření manželství. Poplatky za vyřízení se liší, většinou to bývá kolem 1000 Kč, pokud se bude obřad konat v místě bydliště, měl by být zdarma.

Netradiční místo

Ovšem současný trend svateb se nese v duchu originality a netradičnosti. V místě obřadu se meze nekladou, a tak není problém se setkat s obřadem pod vodou, v balónu nebo na louce či v jeskyni. Zařídit si neobvyklé místo není tak složité, ale vyžaduje to určitý postup.

  • Povolení od majitele pozemku nebo pronajímatele
  • Povolení od matričního úřadu dané oblasti
  • Souhlas oddávajícího, že bude ochoten se na vybrané místo dostavit
  • Vyplnění žádosti o povolení manželství na jiném vhodném místě, poplatek 1000 Kč

Po domluvě s oddávajícím je možné vybrat si v podstatě jakékoliv místo pro uskutečnění svatebního obřadu. Vedle radnice nebo úřadu a kostela jsou velmi populární hrady, zámky či zámecké zahrady. Svatby, které se zde odehrají, jsou více okázalé, nákladnější, ale zejména jsou velmi romantické.

Svatba na klíč

Svatba je událost, která skrývá velké množství zařizování a starostí. Na základě toho je stále více využíváno služeb svatebních agentur. Ty díky svým zkušenost vědí, co vše je ke svatbě potřeba, mají své vyzkoušené dodavatele a jsou vždy o krok napřed. Veškerá koordinace a komunikace s dodavateli, zařízení obřadu a další starosti, tak padají na svatební agenturu a nevěsta si může v klidu užít svůj den.

Při výběru vhodné svatební agentury je důležité důkladně prozkoumat reference všech agentur v kraji. Smlouva s agenturou by měla obsahovat rozpočet a výčet všech položek, které bude mít agentura na starosti. Mezi klasické služby patří:

  • vyřízení potřebných dokladů
  • zařízení snubních prstenů
  • svatební pozvánky i s rozesláním
  • výběr podniku a zařízení hostiny (menu)
  • ubytování svatebních hostů
  • doprava, hudba

Svatební hostina

Svatební hostina je skvělou příležitostí k oslavě spojení dvou lidí svazkem manželským. Na svatební hostině se navíc dodržuje celá řada tradičních zvyků. Například společná polévka ženicha a nevěsty, krájení dortu, po hostině i první manželský tanec nebo stahování podvazku.

Místo pro svatební hostinu

Svatební hostinu lze uspořádat na celé řadě míst. Pro hostinu můžete zvolit formální místo, např. historické sály zámku, kongresové centrum hotelového komplexu, nebo místo neformální jako je loď, zahrada nebo horská chata.

Svatební koordinátor

Svatební koordinátor má na starost průběh celého svatebního dne. Jeho úkolem je řadit hosty, příchod k oltáři, celkový průběh svatební hostiny, koordinace fotografa a další věci, které zařídí lehký průběh svatby. Povolat svatebního koordinátora je dobré minimálně týden před obřadem, aby zjistil co vše je potřeba ještě zařídit a jak bude celé svatba probíhat.

Organizace svépomocí

U svatby, která bude chystána samotnými snoubenci, je nejdůležitějším krok si stanovit rozpočet a vytvořit seznam potřebných kroků a nezbytných věcí. Díky tomu nenastane situace, že v průběhu plánování dojdou finance nebo bude na něco zapomenuto. Je nezbytné, aby byl plán striktně dodržován. Ideálním řešením je online plánovač svatby, který ohlídá rozpočet a upozorní na nesplněný úkol.

Komentovat

Váš email nebude publikován. Vyžadovaná pole jsou označeny *

*

Můžete použít HTML tagy...


Warning: Use of undefined constant rand - assumed 'rand' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /data/web/virtuals/30322/virtual/www/domains/ocimazeny.cz/wp-content/themes/glamour/single.php on line 55